Julafton!

Idag är det jul och jag sitter uppe hos farmor och farfar i nödinge och firar jul! Jätte trevligt att vara hemma hos släkten och bara mysa med alla och äta en massa god mat. Idag har man redan hunnit med att vara i stallet och ridit Ella. Sedan var det ju direkt hem och göra sig iordning så man kunde åka till Nödinge. När vi kom hit skulle vi doppa i grytan men det var inte gott alls! Men jag käkade farmors hemmagjorda köttbullar som var riktigt goda!

Efetr maten var det dags för julklappsleken. Vann ett spel om Europa och en film, Heartbreak kid. Sen var det dags för den efterlängtade kalle anka! Nu kolalr man på Kan du vissla Johanna medans de andra lagar mat. Så jag och Lina ska ta hand om dukningen.

Har varit ganska så sur nu igår och idag eftersom det jag läste på svenska ridsportsförbundets sida. I TR står det att man inte får tävla med en logga som är större än 1*3 cm. Blev väldigt arg sp kunde inte hålla mig så skickade detta mail till de idag!

Hej. Igår gick jag in och läste de nya ändringarna i TR. Jag kan väl lugnt säga att det förstörde julafton lite för mig. Att få veta att logan bara få vara 1*3 cm och får bara förekomma en gång. Det var jättekul när man har slitit en hel sommar och kämpat och sparat för att kunna köpa ett schabrak som man har väntat på väldigt länge. Eller ett par ridbyxor? Fick ett par ridbyxor i julklapp men jag kan ju inte tävla med de så jag måste gå och köpa ett par nya utan en logga på. Förstår ni de ekonomiska problemen i de nya reglerna? Alla kan inte gå och köpa nya saker för att man har köpt andra saker som har en logga på sig. Vissa har faktiskt kämpat och sparat för att kunna köpa dessa saker! Eller fått?

Och sadlar? Träns? Hjälm? Väst? Om det inte får finnas någon logga på något utav dessa kan ju nästan alla i Sverige gå och köpa ny utrustning? Det står i TR att västen ska vara godkänd och säker, men de västar som är de bästa har just ett märke på sig. Jag har inte köpt en ny väst för 2000 kronor från Racesafe för att inte kunna använda den. Jag köpte den för att vara trygg! Samma sak med min hjälm! Tycker ni verkligen inte att det är viktigare att vi ryttare har en säker utrustning som skyddar oss? Eller att hästarna ska ha säkra och bra saker som är bra för hästarna?

Nästan alla sadlar har en logga på sig så ska alla köpa nya sadlar? Sadlar som passar deras hästar som de mår bra av? Ska man då byta sadel.

Och jag skulle vilja veta var ni kan hitta en sadel av kvalité som är säker som passar hästen som inte har en logga på sig! Eller ett schabrak? Det finns inte så himla många saker, varken kläder eller utrustning som inte har en logga på sig!

Vart är egentligen Sveriges ridsport påväg!? Jag trodde att det skulle vara roligt att tävla! För många är detta en hobby som man kanske åker lite på lokala tävlingar. Ridsport ska vara roligt, man ska inte behöva tänka hela tiden på vad man har på sig! varken ni, vi ryttare eller domare på tävlingar! Det finns så mycket annat vi kan göra för den tiden som vi alla lägger ner på att vara missnöjda med de nya reglerna, eller för er att komma på nya regler! Jag hoppas verkligen inte att dessa regler kommer att finnas kvar så länge för då kommer ridsporten att sjunka drastiskt!   Folk som inte ens bryr sig om ridsport har reagerat och gillar inte dessa regler. Förstår ni hur dessa regler kommer att påverka oss!?

Jag är riktigt besviken på Ridsportsförbundet just nu! Detta förbundet är till för att hjälpa oss ryttare och gynna oss men just nu känns det inte riktigt som det. Det känns mer som om ni ska kontrollera oss och alltid ha koll på vad vi har på oss! Så snälla jag ber er! Och jag tror att jag har en hel del andra människor med mig! Ta bort de nya reglerna om loggor! De kommer inte att gynna någon! Det kommer bara göra alla sura och vi tappar tillit till förbundet!

God Jul! Tacksam för svar!
Emelie Jansson


Tycker ni som mig så ska ni gå med i denna sidan på Facebook! Även om ni inte är hästmänniskor så gå med ändå för det hjälper mig! http://www.facebook.com/pages/Alla-vi-som-%C3%A4r-emot-ridsportsf%C3%B6rbundets-nya-regel-om-loggor-p%C3%A5-utrustning/313938485306610 Nu hoppas jag bara på att de svarar och ändrar på skiten för såhär kan vi itne ha det! God Jul påe r alla därute! Hopaps ni haft det bra! :D






Kommentarer
Postat av: Jakob Ahlquist

Riktigt bra skrivet!

2011-12-25 @ 01:38:31
URL: http://www.jakobahlquist.wordpress.com
Postat av: anton

sjukt bra skrivet! håller med om att detta förstörde min jul totalt ja fick en fin kavaj med loggan pikeur och skjorta som ja blev skit glad över och sen en kingsland t shirt och tröja och så få man reda på detta ? är hur löjligt som helst och ja som ha tagit mig sj i kragen och ska börja tävla dressyr te våren för ja ej vågat riktigt än och det är inte lätt för en kille som går en lastbils utbildning och bara e 18 år och spara sommar jobb pengarna för och kunna köpa just den saken och sen få reda på att man ej få ha att på tävlingarna... kan ju lika gärna skit i och tävla för nu bli ja tvungen och köpa ny hjälm som ja sparat ja vet inte hur länge en back on track hjälm ne då få ja ej ha den helt plötsligt.. usch man bli bara så jävla ledsen för när man väl bestämt sig för och börja tävla efter mkt tjat från vänner och tränare och givetvis morsan så våga man ge sig ut i en värld där det består mycket av tjejer ne då sätter den löjligaste regeln ja hört stopp för det för ja ha inte råd och köpa ny utrustning.. hade inte klagat om dom hade sagt att om tex 7 år så kommer denna regeln och börja gälla för då hade man haft tid te och spara ihop och köpa nya saker men det hade ju ändå känts trist och ja ha inte alls mycket märkes kläder bry mig inte ett skit om sånt det är bara lite kul när man väl fått nått fint får man ej använda det... kommer seriöst ägga ner alla dom som bestämt detta deras hus.. jävla skit regler blir ju förbannad..



men åter tebax te dig grymt bra skrivet och hoppas sj att dom ta bort denna regel..



Mvh Anton

2011-12-25 @ 03:47:19
Postat av: Annie - Lovonsdestiny.blogg.se

Grymt bra skrivet :D

Fick du tillbaka något svar?

Vad skrev de`?

2011-12-25 @ 08:56:50
URL: http://lovonsdestiny.blogg.se/
Postat av: Emma Rostén

Mycket bra skrivet Emelie!!!! :D Tycker det verkar hemskt orättvist om man inte ska få rida med sina märkesgrejer!!!!!

2011-12-25 @ 11:38:37
Postat av: Annie - Lovonsdestiny.blogg.se

Sv; Väntar med spänning.. Skickade själv ett mejl och sa att dom kunde köpa en ny sadel till mig, haha ;)

2011-12-25 @ 13:51:15
URL: http://lovonsdestiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0